PEPCO România ni se alătură în proiectul: „Accesul la educație și la un stil de viață sănătos pentru copii aflați în dificultate și / sau în medii vulnerabile”

Din cauza situaţiei financiare precare a familiilor, a mediului familial dezorganizat, ca urmare a emigrării şi a accesului limitat la educaţie în zonele rurale, copiii şi tinerii fie nu sunt înscrişi în sistemul educaţional (12,4% în România în ultimii cinci ani), fie sunt supuşi riscului de abandon şcolar (5,9% în România). De asemenea, aceleaşi cauze care duc la abandon şcolar şi rezultate şcolare slabe ale copiilor pot duce şi la lipsa resurselor adecvate pentru pregătirea copiilor pentru şcoală, supravegherea corespunzătoare a acestora, precum şi la limitarea accesului la activităţile extraşcolare.

Proiectul „Accesul la educație și la un stil de viață sănătos pentru copii aflați în dificultate și / sau în medii vulnerabile” se concentrează asupra asigurării accesului la educaţie pentru copiii din medii defavorizate şi spijinirea părinţilor în îndeplinirea rolului acestora, în vederea prevenirii riscului de abandon şcolar şi de separare a copiilor de familie și se va desfășura în Ploiești și Ariceștii Rahtivani, judeţul Prahova.

Valoarea totală a proiectului este de 153.200 euro, din care finanțarea acordată de PEPCO România este de 110.000 euro. Astfel, 170 de copii din medii defavorizate, precum si 40 de părinți provenind din grupuri vulnerabile vor beneficia de susținere în cadrul acestui proiect ce se va desfășura în perioada 22 aprilie – 31 decembrie 2019.

Activitățile proiectului vor consta în:

  • Activitatea 1: Sprijin pentru continuarea educaţiei formale a copiilor, vizând două nevoi cărora dorim să răspundem: achiziţia de materiale şcolare pentru toţi copiii și continuarea acordării de sprijin financiar pentru un al doilea educator la grădiniţa de stat din Mimiu, unul dintre cele mai sărace cartiere ale Ploieștiului.
  • Activitatea 2: Satisfacerea nevoilor de bază şi acordarea de sprijin direct pentru asigurarea unei mese calde în fiecare zi, îmbunătăţirea condiţiilor de trai și de locuit, furnizarea de echipament sportiv şi îmbrăcăminte, produse de igienă personală și medicamente.
  • Activitatea 3: Activităţi extraşcolare şi de petrecere a timpului liber pentru copii. Majoritatea copiilor nu merg în tabere şi nici măcar în excursii scurte, familiile lor neputând suporta costurile. Prin acest proiect vom putea acoperi costurile acestor activităţi, astfel încât fiecare copil să poată petrece cel puţin o zi într-un mod diferit de programul zilnic, în cazul copiilor de grădiniţă sau, în cazul copiilor mai mari, să poată merge într-o tabără şi să participe la activităţi care, pe lângă caracterul recreativ, să le ofere ocazia de a se descurca în alt mediu.
  • Activitatea 4: Şcoala părinţilor pentru 70 de copii din centrele de zi. Vor fi organizate întâlniri regulate cu părinţii, pe teme specifice, precum igiena, educaţia sexuală, consilierea ocupaţională, relaţiile dintre părinţi şi copii sau activităţi în care se pot implica pentru sprijinirea centrelor de zi.
  • Activitatea 5: Acţiuni de voluntariat corporatist:

    • „Şcoala altfel”: ateliere tematice şi motivaţionale pentru cei 70 de copii din centrele de zi din Ploieşti
    • „Împreună pentru o curte mai frumoasă”: activităţi de plantare şi de amenajare exterioară a curţii unei case de tip familial din Ariceştii Rahtivani, unde locuiesc 10 copii.

Despre PEPCO România

PEPCO este un lanț european de retail care oferă clienților săi acces ușor și rapid la toate produsele dorite sau necesare, pentru a-și îmbrăca familia și pentru a-și îngriji sau decora casele, la prețuri mici. PEPCO operează peste 1600 de magazine în Cehia, Croația, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, România, Polonia, Slovacia, Slovenia și Bulgaria. Brand-ul a fost lansat în 2004 în Polonia și de atunci a captat interesul unui număr tot mai mare de clienți, extinzându-și ulterior operațiunile în Europa Centrală și de Est.

Magazinele PEPCO sunt destinate vânzării de îmbrăcăminte pentru copii, femei și bărbați, lenjerie de corp, accesorii, jucării, decorațiuni interioare, textile de uz casnic etc. Aproximativ 60% din sortimentul PEPCO este reprezentat de îmbrăcăminte (inclusiv pantofi și lenjerie de corp), iar 40% de bunuri de uz general. În prezent, PEPCO este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte pentru copii din Europa Centrală și de Est, având o gamă completă pentru vârste între 0-14 ani. Toate produsele sunt alese cu scopul de a oferi clienților o paletă cât mai largă de opțiuni, la cele mai mici prețuri.

În domeniul responsabilității sociale, PEPCO se concentrează pe sprijinirea copiilor, implicându-se în principal în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului lor liber. Programul nostru de CSR poate fi văzut în acțiune în fiecare țară în care PEPCO este prezent.

Mai multe informații despre oferte, brand, recrutare sau potențiale colaborări cu proprietarii de spații comerciale sunt disponibile pe www.pepco.ro.

BGBGROROMDMDATATDEDE
Maestro, MasterCard, Visa, American Express, Discover, Bank
Facebook Twitter YouTube vimeo